1e week! - Reisverslag uit San Gaspar Ixchil, Guatemala van Georgette Engel - WaarBenJij.nu 1e week! - Reisverslag uit San Gaspar Ixchil, Guatemala van Georgette Engel - WaarBenJij.nu

1e week!

Door: Georgette

Blijf op de hoogte en volg Georgette

13 Februari 2014 | Guatemala, San Gaspar Ixchil

Ja hoor, ik ben goed aangekomen in het land van de vele vulkanen, weliswaar gaar na een kleine 16 uur reistijd, maar bueno! Tessa kwam mij ophalen en zette mij af bij mijn gastfamilie in San Gaspar Vivar. Helaas kwam mijn 2e koffer niet aan op de luchthaven van Guatemala-City. Daar heb ik ruim een dag op moeten wachten, dus nog even in dezelfde kleding rondgelopen, al had ik wel een ´noodpakket´ in mijn handbagage!

Inmiddels mijn eenvoudige kamer bij de familie Barrios gezellig ingericht, zodat het meer voelt als mijn eigen kamer! Daarbij heeft zelfs de vader van het gezin, Ricardo, mij geholpen, om bijv. een stoel te halen voor bij mijn tafel (om bijv. mijn Spaanse huiswerk te maken) en een spijker in de muur te slaan, zodat ik mijn kleine kaart van Nederland kon ophangen :-). Shenny, de moeder, kan heel lekker koken, want ik krijg bij de familie ontbijt, lunch en avondeten!
Met mijn Spaans red ik mij al aardig en er wordt zelfs al behoorlijk veel gelachen binnen de familie en met mijn lerares Carolina, daar geniet ik volop van!

Gisteren ben ik samen met Carolina in Antigua bij een 1e consult van dokter Asensio geweest, waarbij een vrolijk gestemd jochie gecheckt werd op de wondjes tussen zijn neus en mond na zijn hazelip-operatie. Dat zag er goed uit en zijn moeder kreeg o.a. crème mee om de 2 wondjes de komende tijd mee in te smeren.

Vanaf woensdag heb ik Spaanse les en dat heb ik ook vandaag weer gehad van 8.00 tot 12.00 uur en straks ga ik mijn huiswerk maken. Er gaan heel wat uurtjes inzitten, maar het werpt zijn vruchten af!

Ondanks dat het echt een wereld van verschil is, zoals vroeg op en wakker worden van kakelende kippen, een luidruchtige haan plus schallende muziek bij de buren om 7.00 uur ´s ochtends bijvoorbeeld, valt de aanpassing aan dit nieuwe levensritme tot nog toe reuze mee!
Wordt vervolgd (dit verslag schrijf ik op het centro education de Tessa aan de ´computer for the volunteers´ :-))!

XXX


  • 14 Februari 2014 - 12:54

    Jeanine:

    Hoi Georgette,
    Leuk om te lezen.
    Happy Valentine!
    xx
    Jeanine

  • 14 Februari 2014 - 12:55

    Irene:

    Hoi Sjors,

    Wat geweldig!Marianne en ik hebben van de week zoveel aan je gedacht! We waren heel erg benieuwd hoe het je vergaat. Goed te horen dat je er al veel lacht! Erg belangrijk. Nou, geniet ervan en hou ons op de hoogte.

    Liefs
    Irene

  • 14 Februari 2014 - 20:31

    Zoraima:

    Hi Sjors,
    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen!! Ik was erg nieuwsgierig of je vliegreis inderdaad goed was verlopen. Gelukkig op je koffer na prima gegaan! Heel veel plezier en succes. Saludos!! XXx Zoraima

  • 15 Februari 2014 - 11:40

    Pat:

    Hoi Sjors,
    Je 1e verslag klinkt goed! Dat lijkt me een goede voorbode voor de rest van je avontuur. Succes met studie en werk. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Liefs vanuit een nat en waaierig Nederland, Pat.

  • 15 Februari 2014 - 18:49

    Syl:

    Je bent er! En een heerlijk welkom bij je familie, superfijn. Veel plezier met alle nieuwe ervaringen, geniet ervan! X

  • 16 Februari 2014 - 08:04

    Janine:


    Hoi Sjors,

    Klinkt als een fantastisch leuke start, heerlijk!

    Ik ben trots op je!

    x j.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, San Gaspar Ixchil

Georgette

Mijn naam is nu bekend :-) en mijn motto is: 'Van reizen word je nooit armer, reizen maakt rijk.'

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 14197

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Februari 2014 - 06 Augustus 2014

Antigua, Guatemala, Latijns-Amerika

Landen bezocht: