Nieuw gastgezin - Reisverslag uit San Gaspar Ixchil, Guatemala van Georgette Engel - WaarBenJij.nu Nieuw gastgezin - Reisverslag uit San Gaspar Ixchil, Guatemala van Georgette Engel - WaarBenJij.nu

Nieuw gastgezin

Door: Georgette

Blijf op de hoogte en volg Georgette

25 Maart 2014 | Guatemala, San Gaspar Ixchil

Lieve allemaal,

Inmiddels helemaal hersteld, heeft mijn ziekteperiode het contact met de vrijwilliger waar ik mee samenwoonde bij mijn gastgezin geen goed gedaan. Een munt heeft na een gesprek doen beslissen, dat ik dan naar een ander gastgezin zou gaan, om de gespannen sfeer die er toch heerste te herstellen. Omdat ik van verandering hou, vond ik het na enige tijd eigenlijk niet erg om naar een ander gastgezin te gaan!
Mede omdat het net als het gastgezin van Sheny en Ricardo hele aardige mensen zijn en maar één straat verderop in San Gaspar Vivar wonen :-)! Ook dit is een gezin van 5, met moeder Marie-Belle, vader Rudy, dochter Gimena en de twee zoons Javier en Alex. Bovendien woont oma Odilia, moeder van Marie-Belle, ook in.

Gisterenmiddag ben ik verhuisd (in 1 uur tijd mijn 2 koffers en 2 tassen ingepakt!) en dus heb ik net mijn 1e nachtje bij hun erop zitten. Ik heb goed geslapen, maar had vanochtend een koude douche, die volgens mij wel warm afgesteld kan worden. Hopelijk vind ik nog waar het aan ligt. Helaas zat ik alleen aan de ontbijttafel, wat ik wel jammer vond, want daardoor heb ik amper Spaans gesproken :-)!
Mijn eigen kamer is trouwens klein, maar knus, licht en ruim genoeg!

Zoals jullie lezen heeft er dus een verandering plaats gevonden en dat betreft ook mijn werk hier in Guatemala voor Tessa, waardoor mijn verblijf toch korter zal zijn dan verwacht. Omdat ik echter nog midden in het leven hier zit, volgt daarover later meer :-)!

  • 25 Maart 2014 - 18:34

    Chris:

    Ha Sjors,
    Goed nieuws?!
    Ik hoop het voor je, hou je haaks!
    Groetjes uit Amsterdam waar het af en toe zowaar lenteweer begint te worden

  • 25 Maart 2014 - 19:28

    Janine:

    Hoi Sjors,

    Ik ben blij te horen dat je weer hersteld bent (ik had je vorige berichtje hierover op de blog niet gezien, maar mam maakte me er attent op), want dat is wat mij betreft het aller-allerbelangrijkste.

    En wat betreft de veranderingen qua werk en gezin, ik zou zeggen: "Sjors, geniet gewoon lekker van alles wat deze unieke ervaring te bieden heeft. Laat alle verwachtingen gewoon los en laat het allemaal maar gebeuren en op je af komen. Geniet van elk moment en elk detail; de zon, de omgeving, de mensen, de vulkaan, de geuren, de geluiden, etc. etc."

    Dit is een hele bijzondere, unieke ervaring en wat ga je hier nog heel lang met trots en plezier op terugkijken. Je bent er nu, geniet ervan! :)

    Veel liefs,
    x j.

  • 26 Maart 2014 - 18:09

    Wima:

    Lieve Georie,

    Wat fijn dat je weer hersteld bent en we hopen dat deze toch wel moeilijke aanloop tot een wat stabielere situatie gaat leiden, maar als het ten koste van je gezondheid moet gaan dan weten wij wel een hééééééééééééle goede oplossing!!!

    Pas goed op jezelf', wij houden van je, wij zijn trots op je, maar je gezondheid is "het allerbelangrijkste"
    dan "wat"dan ook!!!

    Héél veel sterkte big hug en xxxPM

  • 27 Maart 2014 - 21:14

    Zoraima:

    Hi Sjors,

    Ik ben blij te lezen dat je weer beter bent en dat de situatie weer wat gestabiliseerd is. Verder sluit ik mij helemaal aan bij wat Janine schrijft. Probeer alles gewoon op je af te laten komen en zonder verwachtingen is het leven zoveel eenvoudiger en kun je veel meer genieten van het moment! Zet m op je kunt het. Veel liefs Zoraima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, San Gaspar Ixchil

Georgette

Mijn naam is nu bekend :-) en mijn motto is: 'Van reizen word je nooit armer, reizen maakt rijk.'

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 14207

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Februari 2014 - 06 Augustus 2014

Antigua, Guatemala, Latijns-Amerika

Landen bezocht: