Nery (broer Ricardo) overleden - Reisverslag uit San Gaspar Ixchil, Guatemala van Georgette Engel - WaarBenJij.nu Nery (broer Ricardo) overleden - Reisverslag uit San Gaspar Ixchil, Guatemala van Georgette Engel - WaarBenJij.nu

Nery (broer Ricardo) overleden

Door: Georgette

Blijf op de hoogte en volg Georgette

17 April 2014 | Guatemala, San Gaspar Ixchil

Op de dag voor mijn vertrek, is in de vroege ochtend Nery, de jongere broer van mijn 1e 'gastvader' Ricardo, overleden op 35-jarige leeftijd.
Hij was al enige jaren ziek, maar het laatste jaar was hij ernstig ziek en ging het steeds slechter met hem. Hij is aan de gruwelijke ziekte kanker, botkanker om precies te zijn, overleden.
Dit heeft mij enorm aangegrepen, te meer omdat ik vaak naar Nery vroeg binnen de familie en we het over hem hadden. Ik heb zelfs een prachtig mooi familieportret gezien - vader, moeder, 2 zoons, 1 dochter! Het is zo verdrietig om te weten dat Nery er niet meer is en om te weten hoe ontzettend dit de familie en vooral Ricardo aangrijpt.

Op de dag dat ik afscheid wilde nemen, afgelopen zondag, was ik er om ze te steunen, want Nery lag opgebaard in het huis van Ricardo en Sheny. Ik heb ook in zijn kist gekeken en lange tijd bij de kist gezeten. Ook heb ik met Ricardo gepraat over Nery, dat hij een grote sportliefhebber was en van grapjes maken hield en ik heb mijn 'favoriete' opa, Nery's vader, water gebracht, evenals zijn moeder Maria, die ontzettend verdrietig waren.

Echt zo bizar om op deze manier afscheid te moeten nemen, maar ook wel weer fijn dat ik er nog voor ze kon zijn!
Morgen 14-4-'14, als ik naar huis vlieg, wordt Nery begraven. De dienst zal in San Gaspar Vivar zijn, maar hij wordt begraven op het kerkhof van Santa Catarina (vlakbij, op loopafstand). Hij laat een vrouw en 2 jonge kinderen, die ik ook ken, achter. Het doet mij pijn, want je voelt de band met elkaar die je toch in korte tijd hebt opgebouwd!
R.I.P. Nery!!

  • 17 April 2014 - 21:14

    Janine:


    RIP Nery.

    x j.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, San Gaspar Ixchil

Georgette

Mijn naam is nu bekend :-) en mijn motto is: 'Van reizen word je nooit armer, reizen maakt rijk.'

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 14179

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Februari 2014 - 06 Augustus 2014

Antigua, Guatemala, Latijns-Amerika

Landen bezocht: